KmoPortefeuille

KMO-Portefeuille, Een "School of Design" Curriculum

KMO-portefeuille is een KMO (afkorting voor "School of Design") curriculum door Christian F. Griffin ontworpen voor gebruik in private en openbare scholen. Het richt zich op de ontwikkeling van een specifiek type ontwerper: een leraar die streeft naar een omgeving die bevorderlijk is voor het leren te creëren. Het uitgangspunt van het curriculum is dat een persoon een grotere kans op een succesvolle carrière kansen zal hebben als hij of zij hun eigen onderwijs voor iedereen toegankelijk heeft gemaakt.

In feite is het onderwijssysteem is niets zonder de kunst, muziek en technologie die het ondersteunt. De belangrijkste overweging is de beschikbaarheid van deze verschillende stijlen van het onderwijs, alsook de mate waarin ze worden ondersteund. Het ideale systeem zou alle vier de elementen op hun plaats te hebben. Het verschil tussen de twee is dat KMO Portefeuille benadrukt het kunstonderwijs, terwijl de meer traditionele scholen is gericht op wetenschap en technologie.

Arts onderwijs wordt algemeen beschouwd als makkelijker dan de wetenschap, hoewel beide kan worden onderwezen met strengheid. De kunstvormen zijn onder andere animatie, schilderen en beeldhouwen.

Arts onderwijs richt zich op de interactie tussen mens en milieu door middel van het gebruik van het menselijk lichaam als een instrument. Voorbeelden hiervan zijn schilders, beeldhouwers en andere kunstenaars die werken met materialen en op het creëren van modellen, objecten en thema's.

Wetenschap wordt gekenmerkt door het ontstaan ​​van de dingen die werken, en wie kan dingen die wel werken te produceren. Voorbeelden hiervan zijn architecten, ingenieurs en chemici.

Hoewel de nadruk ligt op het curriculum, wat er nodig is op het gebied van het onderwijs is verschillend in beide scholen en portefeuilles. Voor een ding, zijn portefeuilles verplicht geworden voor opvoeders; in feite zijn scholen verplicht om minimaal drie afgesloten portefeuilles te verstrekken aan potentiële werkgevers.

Scholen zullen portfolio's als bewijs van het vermogen van een student voor toekomstig succes te tonen. Het is niet voldoende om alleen maar te laten zien iemand een portfolio.

Studenten worden aangemoedigd om deel te nemen aan socialisatie, en gedurende deze tijd zullen ze te maken krijgen met veel mensen. In essentie, zullen hun portefeuilles overeen met die die ze op dit moment het onderwijs, in plaats van de hele klas.

Elke onderwijssysteem moet erop gericht zijn om studenten te ondersteunen in elk facet van het leven. Het curriculum gebruikt, moet hen te ondersteunen bij het bereiken van hun doelen in het leven.

Kortom, een van de grootste verschillen tussen de KMO-portefeuille en het traditionele onderwijs is de nadruk op de kunsten. Traditioneel onderwijs is gericht op wetenschap en technologie, en de kunsten zijn niet inbegrepen. Scholen die dit soort curriculum ontwikkelen bieden een studentgerichte leeromgeving dat de kunst een integraal onderdeel van het proces maakt.

Studenten moeten worden blootgesteld aan een breed scala van menselijke ervaringen om te leren hoe je een bevredigend leven te leiden. Traditionele scholen richten zich vaak op de wetenschappen, omdat het curriculum is meestal eenvoudig, wat resulteert in minder effectief onderwijs.